http://thrifles.blogspot.de/2016/10/modern-flames-of-war-us-marine-company.html
Nun komme ich zu meiner fiktiven M.E.C. Truppe. Ich habe ja bereits im ersten Artikel geschrieben, dass es sich bei dieser Koalition um einen nicht historischen Zusammenschluss verschiedener Staaten aus dem Raum des Nahen Ostens handelt.
Somit kann man auch Einheiten aus verschiedenen Armeelisten wählen und miteinander kombinieren.
Modern Fow bietet dem Spieler da unterschiedliche Möglichkeiten.
Ich hatte ja erwähnt, dass sich meine Armeezusammenstellung an der alten modern.fow Seite und der entsprechenden Yahoo Gruppe orientiert, und auf Armeelisten zurückgreift, die hier veröffentlicht wurden. Dort gab es eine „Eastern Armies“ Liste, die die Armeen folgender Staaten umfasste: Russland, Syrien, Irak, Iran und China.
Meine Truppe orientiert sich hier an einem syrischen Panzerbataillon, weicht aber bei der Zusammenstellung der Infanterieeinheiten etwas ab, da diese im ersten Schritt eine improvisierte M.E.C. Einheit darstellen sollen.
Ich plane aber auch hier die Fahrzeuge und Infanterieeinheiten noch weiter auszubauen – grundiert sind sie ja schon -. um eventuell auch einmal eine vollständige Motor Rifle Company an mein Tank Bataillon anschließen zu können.
Während meine „Marine Company“ eine mechanisierte Einheit mit relativ wenigen, dafür aber sehr starken Panzern darstellt, folgt die M.E.C. in ihrer Aufstellung einer klassischen FoW Panzerkompanie, hat also sehr viele Panzer, aber teilweise auch sehr schwache, die von Infanterie verstärkt werden.
Zur Zeit stellen sich meine M.E.C. Einheiten wie folgt dar.
Ein „Tank Battalion“ muss laut Liste mindestens aus einer HQ Einheit und 2 bis 3 “Tank Companies“ bestehen. Hinzu kommt noch eine „Motor Rifle Company“.
Bei meiner M.E.C. Truppe können Panzer innerhalb einer Kompanie gemischt werden. Die einzelnen Platoons haben allerdings die gleichen Panzer.
An Panzern können laut Liste T 55, T 62 und T 72 Modelle gewählt werden.
Mir stehen 9 T 55 Fertigmodelle von Trumpeter zur Verfügung, davon 4 Fahrzeuge mit Minenräumrollen.
Dazu kommen noch 6 T 72 Panzer, 3 davon mit Minenräumern.
Die HQ Einheit besteht aus einem Panzer, zwei Assault Teams in einem BMP 1, 2 BRDM 2 und einem Beobachter in einem weiteren Fahrzeug.
Hier setze ich zur Zeit nur einen T 72 Panzer als HQ Einheit ein, bis die BMP 1, BRDM 2 und das Beobachterfahrzeug fertiggestellt sind.
Diesem HQ sind 2 Panzerkompanien unterstellt.
Die erste Kompanie besitzt einen T 72 als Kommandopanzer, einen schweren Platoon mit 3 T 72 Panzern und einen Platoon mit 3 T 55 Panzern.
Die zweite Kompanie besitzt einen T 72 als Kommandopanzer, 2 Platoons mit je 3 T 55.
Als Ersatz für eine typische Motor Rifle Company habe ich eine reine Infanterieeinheit angeschlossen, die quasi die Panzerkompanien unterstützen wird.
Diese soll bei Bedarf noch um Fahrzeuge aufgestockt werden.
Sie besteht zur Zeit aus einem Rifle Platoon, also 3 Sections a 2 Assault Teams.
Zusätzlich noch 3 Mörserteams, 3 AT Teams und 3 SA7 AAGW, als Unterstützungseinheiten. Damit sind Steilfeuerbeschuss, Panzerabwehr und Flugabwehr sichergestellt.
Welche Modelle wurden genutzt.
Bei den Panzern handelt es sich auch hier um Fertigmodelle des 1:144 Maßstabs von Trumpeter. Die Zinnmodelle, die noch auf dem Maltisch stehen, und die deshalb noch nicht fotografiert sind, kommen alle von der englischen Firma Miniature Figurines.
Da ich keine Klischee Araber aufstellen wollte, habe ich mich bei der Auswahl der Figuren auf russische Truppen von MiniFigs beschränkt, die dann aber in Uniformtönen bemalt, die nicht direkt einem bestimmten Land zugeordnet werden können Hierbei habe ich auf folgende Modelle des Herstellers zurückgegriffen: MI041 Russian Infantry, MI042 Russian Support Weapons, MI100C Special Forces (Spetsnaz).
Bemalt sind die Figuren in einem beige/grünen Uniformmix, der sich im Look etwas an den entsprechenden Truppen aus dem Computerspiel Battlefield 2 orientiert.
Als erstes Szenario wird ein Verteidigungsgefecht gespielt werden.
Die M.E.C. Infanterieeinheiten liegen eingegraben im Bereich einiger Dörfer. Sie gelten nach FOW Regeln als „gone to Ground“ und „concealed“; d.h. wiederum, dass diese Infanterieeinheiten nur mit einem Malus von -2 getroffen werden können.
Die Panzertruppen sind schon vereinzelt eingetroffen, werden aber im Lauf der Schlacht verstärkt werden.
Angreifer in diesem Szenario sind die Amerikaner, die mit motorisierten Einheiten den entsprechenden Raum aufklären und, wenn möglich, sichern sollen.
Ich bin mal gespannt, wie die ersten Gefechte ausgehen werden, da es sich ja bei beiden Einheiten um zwei verschieden zu spielende Armeelisten handelt.
Ich werde berichten.
In one of my former reports I’ve presented you my „Marine Company“ for Flames of War modern.
Just have a look at the report. Here I had explained my force and the ruleset.
http://thrifles.blogspot.de/2016/10/modern-flames-of-war-us-marine-company.html
Now it’s time to present the other side of the battlefield. My M.E.C. units, a fictional Middle Eastern Coalition.
What is the M.E.C.?
My models are painted for a fictional setting in a fictional conflict, settled in the middle east between 1995 and 2000. I don’t like to play actual conflicts, and because of that my scenario is orientated at computergames like Battlefield or Call of Duty, with an fictional M.E.C. (Middle Eastern Coalition) -backed from Russia and China, and equiped with russian and partly with weapons from China and from european countries -, and its opponents: USA, Israel and European Federation units.
So far my explanations in the former article.
My army list follows the „Eastern Armies“ list of the former modern.fow website. A player of the M.E.C. can use different armylists. For exmaple: Russia, Syria, Iraq, Iran and China in the Mid 90ies.
I use the Syrian list for my M.E.C. army: A syrian Tank Company with an improvised infantry company as support company.
The Infantry Company will be extended with vehicles to represent a full Motor Rifle Company in the future.
Whereas my Marine Company is a highly specialiced mechanized unit with a few, but mighty tanks,, my M.E.C Tank Company follows a classical FoW Tank Company with many tanks, but partially outdated, supported by the infantry.
Now I want to explain the composition of my Tank Battalion:
A force based around a Tank Battalion must contain:
A Battalion HQ and
At least 2 to 3 Tank Companies
Up to one Motor Rifle Company
You can choose T 55, T 62 and T 72 tanks.
In my company, you can mix tanks, but within a platoon you have to use the same tanks.
There are 9 T 55 tanks, 4 tanks with minerollers. Also 6 T 72, 3 with minerollers.
The HQ unit consists of a tank, two Assault teams in a BMPP 1, 2 BRDM 2 and an observer in another vehicle.
At the moment I have only one T 72 as HQ unit, beacaus the other vehicles have to be painted.
2 Tank Companies are subordinated:
The first company with a T 72 command tank, a heavy platoon with 3 T 72 and a platoon with 3 T 55.
The second company with a T 72 command tank, and 2 platoons each with 3 T 55.
The attached infantry company consits of a Rifle Platoon with 3 sections, each with 2 assault teams.
3 mortar teams, 3 AT teams and 3 SA7 AAGW teams are attached.
So steep fire, antitank fire and antiaircraft fire is possible.
I’ve used the following models:
The tanks – T 55 and T 72 – are readymade models from Trumpter in 1:144 scale. Tin models from Miniature Figurines for an upcoming Motor Rifle Company have to be painted.
As infantry I’ve used the following miniatures of Minifigs: MI041 Russian Infantry, MI042 Russian Support Weapons, MI100C Special Forces (Spetsnaz).
They are painted in a green-khaki uniform mix. A little bit like the M.E.C. troops in the computer game Battlefield 2.
First scenario is a defense skirmish:
The M.E.C infantry units are digged in, just around some smaller villages. They are „gone to ground“ and „concealed“ (FoW ruleset).
Some T 55 tanks are on the battlefield. They are reinforced in the following rounds of the game.
The american Marine company attacks.
I’m very excited how the scenario will work.
I will give a report.
Just have a look at the report. Here I had explained my force and the ruleset.
http://thrifles.blogspot.de/2016/10/modern-flames-of-war-us-marine-company.html
Now it’s time to present the other side of the battlefield. My M.E.C. units, a fictional Middle Eastern Coalition.
What is the M.E.C.?
My models are painted for a fictional setting in a fictional conflict, settled in the middle east between 1995 and 2000. I don’t like to play actual conflicts, and because of that my scenario is orientated at computergames like Battlefield or Call of Duty, with an fictional M.E.C. (Middle Eastern Coalition) -backed from Russia and China, and equiped with russian and partly with weapons from China and from european countries -, and its opponents: USA, Israel and European Federation units.
So far my explanations in the former article.
My army list follows the „Eastern Armies“ list of the former modern.fow website. A player of the M.E.C. can use different armylists. For exmaple: Russia, Syria, Iraq, Iran and China in the Mid 90ies.
I use the Syrian list for my M.E.C. army: A syrian Tank Company with an improvised infantry company as support company.
The Infantry Company will be extended with vehicles to represent a full Motor Rifle Company in the future.
Whereas my Marine Company is a highly specialiced mechanized unit with a few, but mighty tanks,, my M.E.C Tank Company follows a classical FoW Tank Company with many tanks, but partially outdated, supported by the infantry.
Now I want to explain the composition of my Tank Battalion:
A force based around a Tank Battalion must contain:
A Battalion HQ and
At least 2 to 3 Tank Companies
Up to one Motor Rifle Company
You can choose T 55, T 62 and T 72 tanks.
In my company, you can mix tanks, but within a platoon you have to use the same tanks.
There are 9 T 55 tanks, 4 tanks with minerollers. Also 6 T 72, 3 with minerollers.
The HQ unit consists of a tank, two Assault teams in a BMPP 1, 2 BRDM 2 and an observer in another vehicle.
At the moment I have only one T 72 as HQ unit, beacaus the other vehicles have to be painted.
2 Tank Companies are subordinated:
The first company with a T 72 command tank, a heavy platoon with 3 T 72 and a platoon with 3 T 55.
The second company with a T 72 command tank, and 2 platoons each with 3 T 55.
The attached infantry company consits of a Rifle Platoon with 3 sections, each with 2 assault teams.
3 mortar teams, 3 AT teams and 3 SA7 AAGW teams are attached.
So steep fire, antitank fire and antiaircraft fire is possible.
I’ve used the following models:
The tanks – T 55 and T 72 – are readymade models from Trumpter in 1:144 scale. Tin models from Miniature Figurines for an upcoming Motor Rifle Company have to be painted.
As infantry I’ve used the following miniatures of Minifigs: MI041 Russian Infantry, MI042 Russian Support Weapons, MI100C Special Forces (Spetsnaz).
They are painted in a green-khaki uniform mix. A little bit like the M.E.C. troops in the computer game Battlefield 2.
First scenario is a defense skirmish:
The M.E.C infantry units are digged in, just around some smaller villages. They are „gone to ground“ and „concealed“ (FoW ruleset).
Some T 55 tanks are on the battlefield. They are reinforced in the following rounds of the game.
The american Marine company attacks.
I’m very excited how the scenario will work.
I will give a report.
Keine Kommentare:
Kommentar veröffentlichen